Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

Zoekmachineoptimalisatie voor uw makelaardij

Zoekmachineoptimalisatie, op internet meestal SEO (Search Engine Optimization) genoemd, is van groot belang voor het succes van uw makelaarwebsite. Uw website moet goed gevonden kunnen door potentiële kopers via zoekmachines zoals Google. Expotis heeft veel ervaring opgebouwd in zoekmachineoptimalisatie van makelaarwebsites. Uw site wordt door ons volledig 'Google-vriendelijk' ontwikkeld. Veel van onze klanten hebben inmiddels pagina één vermeldingen in de zoekresultaten van Google.

Gratis advies en training op het gebied van SEO

Een goede technische voorbereiding van uw makelaarwebsite qua SEO is slechts de eerste stap. Daarna volgt het schrijven van 'SEO-slimme' teksten en artikelbeschrijvingen. We hebben gemerkt in het verleden dat onze klanten hier niet altijd goed bewust van waren. En dat is zonde. Daarom geven we tegenwoordig gratis advies en training om u bewust te maken van het belang van SEO tijdens het invoeren van uw objecten en beschrijvingen. We denken met u mee over de meest gunstige keywords en passen die samen met u toe in uw eigen makelaarsite.

Zie ook ons blog over dit onderwerp (geschreven voor webwinkels, meer evenzeer toepasbaar op makelaarsites):
Tien tips over zoekmachine optimalisatie en je webwinkel inhoud


Enkele SEO technieken die standaard zijn in de Expotis makelaarsoftware

Misschien dat deze lijst voor sommigen wat te technisch is. Niet iedereen heeft immers een achtergrond in webdevelopment. Waar het om gaat is dat Expotis voor u de modernste SEO technieken toepast in uw makelaarwebsite.

  • Mobile friendly

    Wist u dat makelaarsites die mobielvriendelijk zijn inmiddels ook een hogere ranking krijgen van Google dat niet-mobielvriendelijke sites? Voor Expotis Webshop is dit de reden geweest om überhaupt enkel nog mobielvriendelijke makelaarwebsites te ontwerpen en op te leveren.

  • Beveiligde website middels SSL

    Een veilig internet is voor iedereen van belang. Google heeft dit onlangs onderschreven door websites met een SSL certificaat, en zodoende een beveiligde verbinding, een hogere ranking te geven. Wij zorgen voor een SSL certificaat voor uw makelaarsite.

  • Generatie van leesbare url's van uw objecten

    Helaas zijn er nog steeds veel goedkope systemen die werken met dynamische urls's voor uw objecten. De url van het object wordt dan zoiets: "/category/object?id=542320&cat=4534". De Expotis makelaardij software genereert automatisch makkelijk leesbare url's. Bijvoorbeeld "/aanbod/koop/utrecht-de-wetstraat-11-bis/". Dit is niet alleen voor de klant een stuk makkelijker, maar is ook een grote verbetering qua SEO.

  • Nette gevalideerde XHTML5 code

    Uw makelaarsite ontwikkelen we in nette XHTML5 code en gebruiken de officiële W3C validator om de code van de website te valideren. Dit is belangrijker dan u misschien denkt: nette correcte code zorgt er ook voor dat websites beter geïndexeerd kunnen worden door Google.

  • Volledig indexeerbare website

    We zorgen ervoor dat uw makelaarwebsite en alle objecten volledig zijn te indexeren zijn door de Googlebot. Alle categorieën en objecten van uw woningaanbod zijn via hyperlinks bereikbaar.

  • Automatisch genereren van een sitemap xml

    Telkens wanneer u een nieuwe pagina of object toevoegt aan uw woningaanbod, zorgt onze makelaardij software ervoor dat er automatisch een vernieuwde sitemap xml wordt gegenereerd. Dit sitemap bestandje vertelt Google welke pagina's uw website bevat en hun relatieve importantie. Dat helpt weer om uw site beter te laten indexeren. Het genereren gaat geheel automatisch en zonder dat u er erg in heeft.

  • SEO-vriendelijke afbeeldingsbestandsnamen en image tags

    De afbeeldingen die u toevoegt aan uw makelaar website kunt u een 'SEO-vriendelijke' bestandsnaam geven én een slimme image-tag meegeven. Ook dit helpt weer een beetje om de ranking van uw website op te schroeven.

  • Breadcrumbs met microdata

    Een breadcrumb is een set van linkjes die het pad naar de huidige pagina weergeven. In HTML5 kun je hierin gegevens van de hiërarchie en de url's aangeven. Google kan dit lezen en zo een beter beeld vormen van de hiërarchie van uw makelaar website.

  • Beheer van page description-tag en title-tag

    Via het CMS kunt u van alle pagina's, objecten, categorieën, nieuwsberichten, et cetera de description-tag en de title-tag invoeren. Deze zijn van
    groot belang voor uw SEO.